DianeK

Bloggen om livet enligt DK - Fysioterapeutprogrammet. Familj. Träning. Kost. Fitness.

När valmöjligheterna är för många

Publicerad 2014-06-22 21:35:41 i Inläggen,

Söndag är här & tur är väl det så man kan äta som man ska igen hihi. Jag har verkligen svårt för en "fri dag" när jag annars är van med att ha uppmätta mängder, fasta födoämnen & tider att äta frukost, lunch & middag på. Det blir för många val & för mycket frihet som leder till velande fram & tillbaka om vad jag ska äta haha, men i slutänden lyckas jag alltid äta goa grejer som vanligen ger mig magont. Men det är det uppenbarligen värt eftersom det är samma visa en vecka senare igen. 

Jag gillar planerade lördagar ("cheat-day") bäst. Då behöver jag inte bekymmra mig utan bara äta det jag tänkt..och gärna göra det jag tänkt. Frihet i sysselsättning i kombination med frihet i mat gör sig inte allt för väl för Diane. Det blir för många val & beslut som ska fattas på en gång. Det kan tyckas låta löjligt men det är nog sant, jag gillar att planera & att ha koll på saker & ting. Jag har inget emot en överraskning eller två haha men när det gäller mitt eget liv, min mat, mina aktiviteter..då vill jag veta vad jag ska göra - när det gäller vardagen liksom :) 

Igår fick jag i mig lite extra jordnötssmör i morgongröten, snabbversion av smulpaj & vaniljkvarg, snickersglass, godis, choklad, sill, ost, potatis, gubbröra, ägghalvor, vaniljglass, grädde, jordgubbar, ostbågar, chips, nötter, Magnum white, mjölk, riskakor, skinkost, starbar.. Undrar om det var allt verkligen. Magen var min soptunna igår men idag mår jag bra, jag är taggad att köra på som vanligt igen OCH jag njöt av varje tugga igår! Vad äter ni när ni "får" äta vad ni vill? 



Nu har jag food-preppat för några dagar framöver :)

Somliga kanske har svårt att förstå hur man kan tycka om att ständigt förbereda sin mat, ha mått för hur mycket man får äta (& när maten är uppäten & man fortfarande är lite hungrig får man inte ta en portion till) och regelbundna tider att äta på. Jag själv trodde nog inte riktigt att det var något för mig..jag har på något vis tänkt att "jag tränar så pass mycket att jag borde kunna äta det jag vill..även om det innebär fil, müsli, knäckebröd & bregott". Men så är det ju absolut inte, & det vet nog alla egentligen. Jag hade bara inte orken att ta tag i kosten, sätta mig ner & räkna & planera & sedan lita på att jag själv hade rätt. Tänk hur många gånger jag hade räknat om, & tänk hur många jag hade rådfrågat innan jag hade kunnat lite på mina egna siffror..mest pga rädslan för ett misslyckande. Jag gillar inte misslyckanden. Ska man göra något kan man lika gärna göra det BRA! 




DK's frukost med gröt, ägg, omega 3, D-vitamin, multivitamin & lunch bestående av ris, kyckling & broccoli.

Yes jag äter detta varje dag - och jag ser ännu inga problem med det..jag tycker mat är rätt tråkigt sedan innan & därför tror jag det fungerar för mig :) Dessutom ser man ju RESULTAT av en bra kost! Det är det som är sjukt - & det som får en att fortsätta :)


Nötter är också gott att knapra på! Men innan mitt kost-schema åt jag ALDRIG enbart en liten näve. Snarare 7 stora nävar typ.. :/

Nu är det soffläge och laxen ligger i magen. Rasmus & jag vilar benen efter en pw TILLSAMMANS!! I'm in chock - and happy! :) 

Bild från en tidig pw tidigare i veckan



Dagens pass bestod av bröst, axlar & triceps - bilden är dock från gårdagens benpass, DET var det tryck i :)

Thats it for now. Är det något du vill läsa om som jag kan skriva om? Let me know 

See you / DK 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Diane

Sjukgymnaststudent från Sala med miljoner tankar i huvudet - jämt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela