DianeK

Bloggen om livet enligt DK - Fysioterapeutprogrammet. Familj. Träning. Kost. Fitness.

Mat, mat & mera mat

Publicerad 2014-06-19 22:57:24 i Inläggen,

Hej på er! Här sitter jag i soffan med alla dagens mål i magen & har dessutom toppat kvällen med coca cola zero! Dagen i sig har bestått av jobb mellan 8.30 & 16.30, sista dagen på "Vattenskoj". Vi drog till Avesta & Metropoolen för bad en hel dag! Barnen fick skinksallad, bröd & dressing medan 3 av oss 4 ledare fick vegetariska alternativ & jag satt med min matlåda :) Tänk vad man kan lösa saker nu för tiden, & tänk vad man faktiskt gör. Förr var allt mycket "enklare, renare, rakare", då åt man det som serverades, & gärna en extra portion av vad som än serverades ;) men idag såg det ut som "vanligt" för min del (det nya vanliga om man säger så) :-p 

Jag tror att jag inte är ensam om att ha gått igenom diverse mat-perioder i mitt liv? Ett tag var det häftigt att inte äta något alls. Ett annat tag skulle man äta allt men inte bli större för det haha. Innan jag visste ordet av var jag vegetarian, för att sedan bli "normal" igen för att efter det starkt överväga att bli vegan! Jag hann aldrig till det stadiet (men än är inte tiden ute antar jag). Nu är det kött (kyckling & fisk mest), ris/potatis & grönsaker som gäller för denna kropp & kommer väl fortsätta så ett tag framöver! 


Frukosten - dagens bästa mål


Lite glamouröst mellis & en lunchlåda.


Kvällsmål ala BodyScience casein toppad med bär ;)


Mer mat i magen betyder "fylligare form" men jag känner mig ganska fast ändå vilket jag gillar mycket skarpt! Dessutom tycker jag mig känna att jag nog faktiskt orkar MER på gym än under mitt tidigare kost-upplägg - och det känns ju aldrig fel :)) 



This is DK at the moment.

Nu ska jag sova strax, för imorgon ska det hinnas med ett härligt pass på gym innan midsommar"firandet" drar igång med familjen :) 

Så trevlig midsommar & dröm sött!


See you / DK 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Diane

Sjukgymnaststudent från Sala med miljoner tankar i huvudet - jämt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela