DianeK

Bloggen om livet enligt DK - Fysioterapeutprogrammet. Familj. Träning. Kost. Fitness.

Hemma igen efter äventyr

Publicerad 2014-06-26 22:52:31 i Inläggen,

Hej hej! Nu halvligger jag mätt & mer än belåten i soffan i vårt fina hem. Två dagar med aerobic/step-kurs i Lillsved är avklarade och jag har fått både inspiration & motivation! Det var framförallt för step-upen som jag anmälde mig till kursen & jag är verkligen glad att jag gick den nu. Jag ville gå den redan förra året men den lyckades krocka med mitt sommarjobb som fritidsledare & jag hade inge mage att meddela att jag behövde vara ledig under de få veckor jag jobbade. Men i år var det dags för DK att sätta ner foten så jag tog mig i kragen & frågade faktiskt om 2 dagars ledighet var ok trots att jag bara jobbar 5 veckor. Kändes verkligen skönt att kunna fråga i samma veva som jag blev erbjuden jobbet - med andra ord - tur inbjudan till kursen var ute i god tid :) Så, 2 dagar är nu avklarade & vi har både deltagit på pass & koreograferat på egen hand samt i grupp. Det har varit lärorikt & mycket tänk kring basic nivå med koreografiska förändringar av olika slag! Riktigt kul ( & krångligt ) när man väl börjar tänka till gällande korr & utlärning!

Oh they had seated LEG CURL på gymmet :) 


Jag hade med mig frukost i bilen på vägen dit igår morse, lunchen packad & middagen likaså. Lillsved var ett fint ställe i närheten av Vaxholm & de bjöd på både frukost, lunch, fika, middag & kvällsmacka. Så igår fick jag tipset av vår utbildare, Malin Tittonen, att käka lite extra med tanke på den ökade basalenergin jag hade under dessa dagar jämfört med en vanlig dag. Dessutom ville jag försöka fånig min ordinarie träning på anläggningens gym. Detta resulterade i en extra lax-middag med lite potatis & grönsaker. Dessutom rev jag av ett halv benpass (halverade seten men körde alla övningar). Ungefär så tänker jag mig att träningspassen förhoppningsvis (till största del) kommer se ut under semesterveckan som kommer med hotellnätter &  hotellfrukostar <3 Jag åker ju dessutom med sambon som har uppehåll från fotbollen & kommer behöva hålla igång även han! Tror det kommer bli toppen :)

Från dagens (kvällens) gympass efter hemkomst :)


För övrigt försöker jag leta team att tävla för då det tyvärr går väldigt trögt för tillfället med det team (MM Sports) jag hade hoppats få tillhöra. Så nu försöker jag att inte känna dåligt samvete för att jag sträcker ut armarna & öronen för att snappa upp något gött team som antar debutanter inom Bikini Fitness. Jag är ju så taggad inför tävlingen (mer resan dit än själva tävlandet kan jag LUGNT meddela dock - mest nervös inför tävlandet!!!) & vill känna den där samhörigheten och komma igång på riktigt med tävlingstänket! 

Alla tips mottages tacksamt <3 

See you / DK


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Diane

Sjukgymnaststudent från Sala med miljoner tankar i huvudet - jämt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela