DianeK

Bloggen om livet enligt DK - Fysioterapeutprogrammet. Familj. Träning. Kost. Fitness.

Gothenburg - Over and Out

Publicerad 2014-06-30 10:45:03 i Inläggen,

Idag sker avresa från Göteborg vidare mot Halmstad! Vi har inte riktigt vädret med oss som man kanske hade önskat på en sommarsemester men vi klagar inte :) Vi har promenerat, cyklat, åkt spårvagn, ätit, shoppat, tittat, druckit, bastat & tränat - det är inte så svårt att sysselsätta sig i en okänd stad ändå :) Hotellet erbjuder en mumsig hotellfrukost med godaste muslin jag ätit (!!!) och här finns även ett litet gym där jag lyckats göra det mesta jag "ska"! Det gäller kanske att vara lite flexibel när man är på resande fot, men man får ju göra det bästa av situationen!

Gårdagens benpass bjöd på lite avslutande magövningar - benfäll fick bli en av dem!  

Jag har (på egen hand) bestämt mig för att lägga fokus på mitt träningsschema/upplägg & övningar. Det jag gör för att anpassa träningspassen till semestern är att jag halverar antalet set istället för att välja bort vissa övningar. Mitt ordinarie upplägg innebär ofta 3, 4 eller 6 set per övning. Då splittar jag dem ofta från 4 till 2 eller 3 & från 6 till 3 ungefär. Helt halverat blir det ju inte men det jag siktar på är ju att korta ner tiden något på gymmet. 

Morgonens bröst/axel/tricep-pass utfördes i ensamhet i det lilla hotell-gymmet :)

Så nu är jag mätt & belåten efter MASSA frukost (gäller att njuta på semestern & innan ett mer seriöst upplägg drar igång). Jag har packat klart & ligger nu i sängen med tv:n på i bakgrunden & observerar sällskapet som packar sina grejer :)) 

Breaaaakyyyy ❤ 


Snart ska vi besöka stan & några butiker innan vi beger oss mot Halmstad! Första stoppet = Varberg. Det ska tydligen vara känt för god kebab? Update angående huruvida det stämmer eller ej kommer väl så småningom ;)



See you / DK


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Diane

Sjukgymnaststudent från Sala med miljoner tankar i huvudet - jämt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela