DianeK

Bloggen om livet enligt DK - Fysioterapeutprogrammet. Familj. Träning. Kost. Fitness.

Resan genom södra Sverige

Publicerad 2014-07-02 19:59:01 i Inläggen,

Ojojoj vad det är tråkigt att försöka tänka på vad man stoppar i systemet när man är på semester! Därför bestämde jag mig rätt tidigt för att strunta i de tankarna och planeringen. Jag ser den här veckan som "min sista i frihet" innan jag drar igång resan mot DC på riktigt. Detta innebär att jag i princip ätit frukostar för ett helt kompani så jag klarar mig fram till november. Jag gör ett försök att äta sånt jag är sugen på & VILL ha för att förhoppningsvis "ledsna" lite på det & känna mig mätt på't. 


Fro-yo i mitt hjärta!


Min första kebabtallrik någonsin - jag har alltid valt ris (fanns ej på menyn) eller sallad <- it was delish!


Mycket & många frukostar har det blivit hittills på resan - mitt favoritmål om dagen ❤

Jag har under denna resa verkligen märkt hur svårt jag har för att känna mättnadskänsla. Jag äter så fort & så länge det finns att äta TROTS att den där jobbiga mättnadskänslan infinner sig som ett brev på posten. Jag vet om att känslan kommer & jag vet hur mycket jag ogillar den, men ändå gör jag samma misstag varje gång. Kanske mest på grund av "sista chansen-tankarna" som ekar i mitt huvud.

Provat lite "nyttigt" också - älskade denna aloe vera diet granatäpple!

Jag känner hur den lilla form som kanske fanns där i lördags morse när vi lämnade Sala sakta men säkert försvinner TROTS träningspass som jag betar av. Denna resa (med kost- & träningscoach) jag gjort hittills har verkligen bevisat för mig det jag egentligen redan visste. Det jag egentligen visste som jag så fint ignorerade.. KOSTEN är 80-90% & träning (den roliga delen) är endast 10-20%. (Metaforiska siffror för att poängtera min åsikt) De 20% hade jag hyfsad koll på innan jag drog igång (ska väl vara ärlig & konstatera att det där med set, reps, antal övningar, vila osv inte var något jag lade jättestort fokus på utan jag körde mer på "träna mycket & ofta & hårt"-metoden. Inte så smart det heller kanske. Hur som helst har jag mättning massor, både i kunskap & i kroppsuppfattning/känsla & jag ser fram emot att lära mig MYCKET mer!! 

Armträning på First Hotel G - vårt första stopp ❤


Magträning efter ett halverat benpass i Göteborg! 

:)

See you / DK


Kommentarer

Postat av: Mamman

Publicerad 2014-07-03 23:00:07

Fasiken va du testar gym i halva Sverige 😁 men visst äre fint å göra jobbet innan man moffar 😜. Bra jobbat

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Diane

Sjukgymnaststudent från Sala med miljoner tankar i huvudet - jämt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela