DianeK

Bloggen om livet enligt DK - Fysioterapeutprogrammet. Familj. Träning. Kost. Fitness.

En vecka i Sverige

Publicerad 2014-07-05 20:26:05 i Inläggen,

Som rubriken lyder kan jag bara meddela att efter en sådan vecka (efter VÅR vecka) är jag faktiskt glad över att vara hemma vid rutin & clean mat igen. Magen tackar mig djupt dessutom! 


Frukost


Upphottat mellanmål med äpple & 30 gram jordnötssmör + ett glas pepsi max som inleder kvällen


Middag med världens bästa lillasyster i kvällens sista solstrålar på balkongen - hon: lax, grönsaker & kvargsås. jag: potatis, lövbiff med kokosmjölk & broccoli. 

Igår var sista dagen på vår hotell-i-Sverige-semester & dagen bestod av morgonträning i hotellets lilla gym i källaren. Därefter var det dags för sista hotellfrukosten & jag slog till på (hör & häpna) havregrynsgröt !!! För att jag saknat den under resan?! Haha (det är nog sådanadär ord som jag kommer få äta upp halvvägs till tävling & när man sitter där med kurrande mage :/) Efter frukost var det packning i bakluckan, sista minuten shopping på House Man i Kalmar & sedan avresa mot Västervik. Vi (läs: DK) käkade glass i stora lass under dagen som gick (en mjukglass med kolasås  & nöt-topping, en Magnum Almond & en Snickersglass)! Sen blev det även ett stopp i Söderköping men (som tur var! Haha!) där var det jordens längsta kö till glass-RESTAURANGEN Smultronstället! Ni hör ju själva på namnet vilken sjuk restaurang & vilket himmelrike ;) Men det var nog som sagt tur att det var kö så man "slapp" äta ännu en glass av något grandiöst slag :) 

Väl hemma packade vi upp allt (note to self: du behöver inte packa så förbannat mycket kläder nästa gång du åker någonstans - för det slutar alltid med att du använder i princip samma kläder under resans gång!) & sedan drog vi vidare mot mina päron för lite kyckling, potatis & currysås samt fotbollshäng :)
Jag slocknade i soffan med huvudet i min älsklings knä & kvart över tolv cyklade vi hem i den varma sommarnatten! Denna lördag har bjudit på sovmorgon (semesterns första!) promenad, gräsklippning, handling, gym med syster & promenad till Willys för kvällsshopping med mamma & Eloise. Nu sitter vi på balkongen med belåtna magar & påfyllda glas. RL är på poolparty & här ska vi strax beställa lite gosaker från MM Sports.se! 

Eloise har lite godis att moffa i sig (det är hon VÄRD! ❤) Och jag ska (efter eget beslut) nöja mig med min casein-pudding toppad med blåbär & hallon! Jag tog detta beslut efter en vecka med godsaker & känner att denna vecka verkligen har varit nog! (Känner så just nu i alla fall, i både knopp & kropp!) Jag tänker dessutom skärpa mig lite extra denna kommande vecka med morgoncardio varje dag & lite lägre intag av kolhydrater - för att försöka hjälpa kroppen på traven lite. Dessutom hoppas jag såklart på värme & därmed kommer jag se till att få i mig mycket vätska för att driva ut massa slaggprodukter ur systemet!  

Natten till idag var inte direkt rolig eller bekväm då jag svettades kopiöst mycket OCH hade mag-smärtor som jag aldrig upplevt förut. Jag tog detta som ett tecken på att jag ska skippa skräp-födan från & med idag, ta nya starka tag söndag till fredag för att sedan unna mig att gå på Sommarfesten hos Karin & Tobbe på lördag! Då blir det grillning & trevligt sällskap :) 

Greetings from Sweden-semester & min favoritstad Göteborg ❤

Ps tips om "bikinisömmerskor" / någon som kan tänka sig att sy om en bikini mottages tacksamt! Kan inte riktigt fatta att jag i framtiden ska TÄVLA i något - och än mindre tävla i BIKINI FITNESS ❤

Nej, Mariestaden är inte min (a)


Chilinötter funkar ju verkligen till både bärs & lightläsk - puuuurrrfect ! 


Kort & gott har det varit en perfekt semester med mitt ❤ 

See you / DK 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Diane

Sjukgymnaststudent från Sala med miljoner tankar i huvudet - jämt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela