DianeK

Bloggen om livet enligt DK - Fysioterapeutprogrammet. Familj. Träning. Kost. Fitness.

Tisdag med plugg

Publicerad 2014-05-20 11:14:46 i Inläggen,

Hej! Nu sitter jag här med datorn i högsta hugg igen och försöker skriva om, skriva nytt, omformulera, hitta på, läs in kunskap osv osv. Hittills har jag lyckats vara effektiv i ca 50 min och nu bestämde jag mig för att det var dags för en paus! Ska se till att ställa mig upp och röra lite på mig (för ni vet väl att stillasittande ökar dödligheten avsevärt i dagens samhälle - så upp och stå gärna var 20:e minut - ps då håller ni förbränningen på alerten också ;))
 
Ska ta mig ett glas bubbelvatten och FunLight Orange vilket skapar en härlig smak av "fanta", men utan allt onödigt socker! :)
 
Dagens frukost är i magen sedan flera timmar tillbaka och jag längtar redan efter morgondagens gröt med 35 g havregryn, en halv banan, kanel, 1 dl lättmjölk och 20 g jordnötssmör. Innan gröten avnjuts sväljer jag en daily one multivitamineral och en kapsel omega 3 från MM Sports för att få i mig de näringsämnen min kropp behöver :)
Vad äter ni till frukost? 
 
 
 
Nu är skol-pausen över tror jag bestämt, så ha en superfin tisdag så hörs vi snart igen!
 
See you / DK

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Diane

Sjukgymnaststudent från Sala med miljoner tankar i huvudet - jämt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela