DianeK

Bloggen om livet enligt DK - Fysioterapeutprogrammet. Familj. Träning. Kost. Fitness.

Tuesday outside

Publicerad 2014-06-17 22:06:10 i Inläggen,

Hej på er! Nu halv-ligger jag mätt & belåten på divanen på soffan. Jag har sällskap av Rasmus & svärfar då de kollar fotboll. Stackars Johans tv fungerar inte, mitt i vm. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta hihi. Gråta tror jag i och för sig, eftersom att jag nu tvingas se denna fotbollstävling jag också hrmpff. 

Dagen har spenderats utomhus i vinden & utan sol. Tillsammans med 4 kollegor & 26 barn har vi paddlat, lekt & badat. Notera att endast barnen badade då vi ledare är riktiga badkrukor. Jag menar, VILKEN VETTIG PERSON badar i sjön & hoppar från hopptorn när det blåser halv-storm & är mulet.. Haha, tur att barn är barn antar jag, vad skulle vi annars roa dem med ;) Imorgon tar vi nya tag & ska till en annan badplats & grilla korv! 


Lite härlig såp-fotboll blev det också 👌

Långbrallor, jacka, luva & flipflop på det efter blöta skor & strumpor! 


Nu är jag som sagt utslagen efter en heldag utomhus, arbetsdag till 17, baksida axlar/ rygg / biceps-pass på gym (alwaysfitness24), besök hos mamma & pappa, cykeltur hem & mat i magen! Sista målet kvar denna dag & den ska bli supergod (bodyscience casein Double Rich Chocolate - blandas med lite vatten & voila har du en liten chokladpudding ✌) 

Imorse vaknade jag innan klockan ringde, Rasmus & katten sov sött på sin sida (katten har bytt lag :-/) & jag gick upp & posade lite. Tänk vad tävlingstankar & motivation kan ändra en person, i vanor & sätt :) I like what I see, men ändringarna sker låååångsamt. Bättre sakta & säkert än inte alls antar jag ;) 


Ja hörni, trosbild & jag ber om ursäkt om det stör någon. Kolla inget mer då I guess 👍 

Nu blir det mer fotboll & "chokladpudding" :)

See you / DK

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Diane

Sjukgymnaststudent från Sala med miljoner tankar i huvudet - jämt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela