DianeK

Bloggen om livet enligt DK - Fysioterapeutprogrammet. Familj. Träning. Kost. Fitness.

Förändring

Publicerad 2014-06-28 11:10:36 i Inläggen,

Jag vet att jag plötsligt en dag lade ut en bild från gym på min instagram & helt plötsligt syntes dem även på bloggen. Jag vet att det blev en ganska drastisk förändring jämfört med hur icke-personifierad både instagram & bloggen varit. Jag har aldrig varit den som lägger ut bilder på mig själv annat än kanske en selfie i form av närbild på facet, jag är inte den som egentligen ens TAR bilder PÅ MIG SJÄLV. Men i och med det upplägg och den förändring jag antog (för 14 veckor sedan) har jag känt att bilder hjälpt mig på vägen. Det är lätt att bli självblind och man ser inte direkt några förändringar på sin egen kropp med det nakna ögat. Dessutom handlar bilderna jag tar idag om en möjlighet att skapa ett samarbete. Som bikinifitness-atlet måste du ha ett team att tävla för och det är precis vad jag eftersträvar! Och som den människa jag är vet jag att ett samarbete kräver ett ömsesidigt gynnande förhållande för att fungera. Därför tar jag min (framtida) uppgift, att vara tillhörande ett team, på stort allvar redan nu. Jag vet att folk vill se bilder, gärna bilder på kroppar, och att bilder säger mer än tusen ord (i dagens media-kåta samhälle). Därför vill jag göra ETT BRA JOBB! 

Det handlar inte om att jag helt plötsligt blivit alldeles egenkär, och tycker att jag är snyggast i världen & att alla borde titta på mig hela dagarna. Det handlar om ett jobb. Och ett jobb kan man ju (uppenbarligen) lära sig för detta trodde jag inte om mig själv för ca 3 månader sedan.Herrejisses  det tog ju flera veckor in på mitt kost- & träningsupplägg innan den där förbaskade första bilden kom upp på instagram :-p




Hur som helst kände jag för att klargöra att jag fortfarande är jag, samma DK, fast lite mer arbetsinriktad när det gäller instagram & bloggen. Samma tjej innerst inne dock som känner hur det tar emot lite grann för varje bild som publiceras. 



See you / DK 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Diane

Sjukgymnaststudent från Sala med miljoner tankar i huvudet - jämt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela