DianeK

Bloggen om livet enligt DK - Fysioterapeutprogrammet. Familj. Träning. Kost. Fitness.

Blogg Update

Publicerad 2014-06-09 22:04:59 i Inläggen,

Helgen rullade på fint och jag hade den finaste lördagen PÅ LÄNGE tillsammans med min Rasmus! Jag började med ett plyo-pass medan solen steg upp över Sala. Och sedan vidare till gym för 15 min på stepp-maskinen (ståendes åt fel håll och med fokus på små snabba steg med tyngden på hälarna - extra fokus på gluteerna!). Sedan lite sit-ups innan jag promenerade hem, duschade, klädde på mig, väckte sambon, köpte tidningar, vägde mig (hos mamma & pappa eftersom vi inte äger en våg haha) (under 60 kg som slut på mina 10 veckor enligt coachens schema! - Det var roligt att uppnå! :)), åkte hem och hämtade upp Rasmus och sedan färd mot Västerås!

Inte så dålig syn på morgonträningen!


Formcheck på gym

Världens bästa kille bjöd en hungrig tjej på hotellfrukost på hennes cheat-day, och gissa om denna frukostälskare ÅT tills hon inte kunde äta mer. Vi unnade oss till och med våfflor, det gäller ju att passa på ;)


Sedan fortsatte dagen med squeezed-up-smoothies, shopping på Önska och Fitnessbutiken. Jag är numera ägare av ett par BETTER BODIES tights!!!

<3

Min kille han kan han! Haha fyf*n va bortskämd jag blev i lördags!

 

När vi kom hem till Sala igen drog vi ut på en cykeltur som innehöll citycyklar på skogsstigar och vi var lite vilse ett tag men det hela redde ut sig till slut :) Vi avslutade med fika på MånsOls innan vi cyklade hem igen. Sedan blev det taco-mys hos svärpäronen på kvällen och så lite godisbitar på det (läs: CHOKLAD!) En riktig heldag och den var verkligen underbar!!! Denna dag kan jag leva länge på :)

Cykelpaus i solen på en klippa vid vattnet i vårt fina Sala

Idag har jag inlett min uppbyggnadsfas tillsammans med Richard Susaeg, vilket innebär att vi ska försöka hitta min energibalans och jag ska alltså äta MER MAT från och med nu. Det är lite skrämmande och tråkigt i och med att jag verkligen uppskattat att gå ner i vikt under dessa 10 veckor (DK minus 5,5 kg). MEN jag måste ha målet i sikte! November 2014 - mitt livs form! Och jag litar på Susaeg, och jag tror detta ska bli bra :) Som tur är, är jag en mycket bra klient om jag får säga det själv. En sån där som inte törs göra annat än han säger haha!

MAT 

Är det fler som gör denna resa kanske? Hör av dig så kan vi slå vårt mod ihop för att eventuellt (antagligen) gå upp i vikt (A)

 

I helgen lade jag även en beställning hos MM Sports och väntar mig leverans tisdag/onsdag :) Det blev lite påfyllning av BCAA-xx Berry bland annat. Och jag körde på samma variant jag har, eftersom jag är en fegis som VET att jag tycker om den sorten! Varför svika ett vinnande koncept liksom ;) Jag kan starkt rekommendera Body Science BCAA-XX Berry för 189:- på MM Sports.se Jag provade lemon/lime en vända när jag beställde och blev tyvärr besviken. i jämförelse med Berry hade den inte en chans enligt mig ;) Lite andra grejer som Omega 3 (ska dubbla dosen och ta två kapslar per dag från och med nu), Multivitamin, D-vitamin och Body Science 3-pH-CM vilket är kreatin i kapselform. Nya direktiv från coachen och kreatinet hjälper kroppen att bygga muskelmassa. Visserligen producerar kroppen kreatin på egen hand men i begränsad mängd, och därför kan man vilja tillsätta extra mängd på konstgjord väg för att i slutänden få ut mer ATP (energi) till musklerna för explosiv aktivitet som styrketräning.

 

Så nu fortsätter resan med andra ord och jag lär mig nya saker längs vägen! Det ska bli så j*vla ofantligt kul att se vad jag kan åstadkomma med min kropp! Nu kör vi :)

 

See you / DK

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Diane

Sjukgymnaststudent från Sala med miljoner tankar i huvudet - jämt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela