DianeK

Bloggen om livet enligt DK - Fysioterapeutprogrammet. Familj. Träning. Kost. Fitness.

KTC

Publicerad 2013-09-18 16:42:55 i Inläggen,

"Skola" från 8.15 till 16 & min hjärna är rätt slut.. Huvudvärken börjar krypa sig på lite smått men lite riskaka kan förhoppningsvis hjälpa mig få bukt med den. Somliga i min klass har det ännu kämpigare, dom går till 17 & håller på & undersöker en patient right now! Det är alltid lärorikt att vara på avdelning och träffa riktiga patienter..och man lär sig så mycket mer genom praktiska övningar än att teoretiskt försöka lära sig dom. Så fungerar jag och min hjärna i alla fall. 

Vi är många nu som är nojiga över både skriftlig & praktisk examination. Ingen vet riktigt vad man ska plugga på.. 
Segt, nervöst, irriterande, läskigt & jobbigt.

Tågresan nu kommer bestå av musik i öronen (ovanligt!) och finula på övningar till fredagens russian circle! 



Är lite ledsen över att det antagligen inte blir något step-up pass ikväll med Agnes! Men jag har tänkt (bestämt för mig själv, lovat mig själv att jag får - bara jag pluggar innan) att jag ska gå på hennes pass på lördag istället (Y) Man måste göra dealer med sig själv och ibland belöna sig själv om man ska palla plugga.. det är inte så j*vla kul tyvärr.

Jag längtar till den dagen då jag kan lika mycket om sjukgymnastik och kroppen som min svärfar kan idag! Fy F va nice att känna den känslan - att folk kommer till en för att dom vill ha ens hjälp.
Sjuk känsla
Längtar efter att få uppleva den själv

Nu rullar tåget om 2.

Peace out / DK

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Diane

Sjukgymnaststudent från Sala med miljoner tankar i huvudet - jämt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela