DianeK

Bloggen om livet enligt DK - Fysioterapeutprogrammet. Familj. Träning. Kost. Fitness.

22 maj

Publicerad 2012-05-22 17:24:16 i Inläggen,

Vi är rätt bra på att få saker att låta mycket bättre och mer positiva än vad de är tror jag.
Jag har aldrig sett mig själv som en s.k "svart/vit-person".
Vi människor är nog rätt svart/vita ändå, och det konstiga är att det vore bättre om vi kunde vara mer "gråskaliga" hur sjukt det än låter.

SVART/negativt                                                                       VITT/positivt
Kalori                                                                                       Energi
Små-äta                                                                              Många mellanmål, 
                                                                      (helst mellanmål mellan mellanmålen)

Det knäppa är ju att kalorier är det vi mäter i energi ju.
Och var går gränsen för att "små-äta".
Att ligga på mitten, i gråskalan, måste ju vara bästa synsättet.
Vi får sluta stirra oss blinda på svart eller vitt.


Lärorik och MYCKET intressant föreläsning om nutrition idag!

Idag är inte min dag dock - jag känner att jag blivit någotsånär rädd för tisdagar.
Jag är rädd att jag ska må sådär dåligt som jag gjorde en tisdag för några veckor sedan. Och i och med min rädsla går jag omkring och funderar - och i och med alla tankar blir huvudet överbelastat och så försöker jag rädda upp blodsockret med ett gott äpple och så får jag ont i magen och så kommer tankarna att h*lvete nu kommer jag må sämre och så blir huvudet värre!!!
jag är bekant med termen "katastroftankar"
you bring it on your self

just my luck

BOX ikväll trots en (enligt RL) övertrött tjej

och just det, jag skulle behöva den där förklaringen (av Andrei) angående
CO2 + H2O ↔ H2CO3 ↔ H+ + HCO3-

thanks i förskott..



love










Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Diane

Sjukgymnaststudent från Sala med miljoner tankar i huvudet - jämt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela