DianeK

Bloggen om livet enligt DK - Fysioterapeutprogrammet. Familj. Träning. Kost. Fitness.

6 oktober

Publicerad 2011-10-06 10:21:32 i Inläggen,

Jag startade dagen med att hålla om min grabb ett tag innan han skulle upp till jobbet. Denna morgon fick jag min hejdå-puss så idag behöver jag inte sakna honom riktigt lika mycket som igår (A)

Det blev tufft att somna om.. vilket inte underlättades av att grannarna kände behovet av att bygga på sin veranda i det fina regnet sådär på morgonkvisten. Sängen blev bäddad och kissemissan Smulan fick massa mys & gos. Väl påklädd gick jag ner för trappen med katten som sällskap & träningsväskan från gårdagen hängandes på axeln. Jag tog två steg nere i hallen och plötsligt börjar det tjuta av bara h*lvete! Jag släppte väskan i golvet, försökte hålla för öronen, katten sprang iväg uppför trappan igen och huvudet försökte jobba med att minnas koden. Efter att jag rusat mot dörren och larmat av tog det cirkus 2 sek innan hemtelefonen ringde. Jag tänkte att jag var tvungen att svara om det kanske var så att larmcentralen ringde för att kolla läget - och mycket riktigt! Bra tänkt av mig där. Så när jag gick därifrån släppte jag ut katten, larmade på huset och låste dörren.

Lite halvkul när ingen är medveten om att jag fortfarande är kvar.
Tack och lov för att jag kom ihåg koden.
Minne som en elefant när det gäller.

So far I´ve been walking in the rain. I`ve been drinking my favourite orangejuice. I´ve been searching for a job. I´ve been looking for apartments. I´ve been cuddling with Spock. Spock's been biting me.

Now I think I'm off to the TV with my "Book of DK" to write down some awesome moves for my aerobic-class. I've also got a list of things needing to be done, and things I would like to be done.

See you.
p.s I'll be back were I once was, monday 17th oct.


Kom gärna på mitt aerobicpass ikväll! Kl 18.00, Isrottshallen sal 6, Sala :)










Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Diane

Sjukgymnaststudent från Sala med miljoner tankar i huvudet - jämt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela