DianeK

Bloggen om livet enligt DK - Fysioterapeutprogrammet. Familj. Träning. Kost. Fitness.

19 oktober

Publicerad 2010-10-19 22:06:33 i Inläggen,

Goder afton.

Duschen väntar och en kopp varmt vatten med honing efter det. Det var jag och tjejerna på dansen idag, Fia vilar upp sig men kommer nästa vecka we hope! :) För tillfället sitter jag och huttrar framför datorn på övervåningen. Jag ska ta mig i kragen (läs: handduken) och ta en varm dusch. Det jobbiga blir bara att gå ut ifrån badrummet där speglarna immat igen efter allt varmvatten. Hatar känslan när jag står med handen på kranen och försöker preppa mig i huvudet att jag ska göra allt snabbt så jag inte hinner frysa. Så vrider jag av vattnet, drar bort draperiet, roffar åt mig handduken och virar in mig. Torkar lite golv, försöker spegla mig lite bland dimman och sedan handen på dörrhandtaget... Ut i kylan, dvs. lägenheten.
(A)

Imorgon är det jobb och städ som gäller. Sista veckan med dubbeljobb, inte riktigt min grej att jobba hela dagen för att sedan komma hem, träna och så iväg och jobba någon timme igen. Sedan hem för att sova några timmar, upp lite tidigare än normalt för att hinna med den där hemska duschen som man inte orkade när man kom hem mitt i natten (A) Lyckligt lottad som har så bra sällskap på det senare i alla fall
-hjärta-

Ett härligt inlägg om dusch..

p.s Jag hatar träskorna på jobbet, 2 timmar och jag har skavsår.. d.s









Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Diane

Sjukgymnaststudent från Sala med miljoner tankar i huvudet - jämt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela